16 najważniejszych problemów z obowiązkowym split paymentem
Już za niecały miesiąc split payment stanie się obowiązkiem dla sprzedawców i nabywców towarów wrażliwych, wymienionych w nowym załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 ze zm.; dalej: ustawa o VAT). Czasu na przygotowania pozostało niewiele, a wątpliwości i problemów związanych ze stosowaniem tego mechanizmu przybywa z dnia na dzień. Postanowiliśmy więc zebrać je wszystkie. Jedno jest bowiem pewne: po 1 listopada znacznie poszerzy się grono podatników, którzy będą mieli pieniądze na koncie VAT, do którego dostęp będzie ograniczony. Dobra informacja jest taka, że po 1 listopada środki te będzie można przeznaczyć na zapłatę nie tylko VAT do urzędu skarbowego lub kontrahentom (tak jest obecnie), lecz także innych danin, np. PIT, CIT i akcyzy.
cit,pit,vat
Profesjonalne doradztwo podatkowe. Odpowiedzialność prawna.
Rozwiązywanie skomplikowanych problemów. Korzystnie liczone ceny. Tel. 22 854 07 66
Rzetelnie liczymy dokumenty do księgowania:
księgujemy taniej niż wynika to z cennika
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
Prześlij komentarz