Rzetelnie liczymy dokumenty do księgowania:

księgujemy taniej niż wynika to z cennika

14.1.19

PIT za 2018: Odliczenie składek na ubezpieczenie społeczne

PIT za 2018: Odliczenie składek na ubezpieczenie społeczne
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, podstawę obliczenia podatku można obniżyć o składki na ubezpieczenie społeczne, do których zalicza się składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe. Tak jak w przypadku składek na ubezpieczenie zdrowotne, ustawodawca nie wymaga przyporządkowania odliczanej kwoty składek na ubezpieczenia społeczne do odpowiedniego przychodu, którego uzyskanie było podstawą ich poniesienia. Zatem, jeżeli podatnik zapłacił w ramach działalności gospodarczej składki na własne ubezpieczenie społeczne, a w ramach działalności nie ma ich od czego odliczyć, może je uwzględnić przy obliczaniu dochodu i podatku np. z umowy o pracę czy najmu.

pit

3 komentarze:

Adrian Moczyński pisze...

Ja akurat na księgowości się nie znam i wszelkie tego typu rzeczy załatwia moja księgowa. Natomiast w momencie gdy chcę wykupić sobie nowe ubezpieczenie to z tym nie mam najmniejszego problemu. Wystarczy poprzez porównywarkę ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ wybrać interesujący nas zakres i możemy w ciągu kilku chwil mieć fajną polisę ubezpieczeniową.

Przemysław Tolewski pisze...

Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju rozliczenia to ja niestety nie mam o tym najmniejszego pojęcia. Zresztą jak czytam sobie na http://kompleksowaochrona.pl/ to z tego co widzę ubezpieczenie OC można w bardzo szybki i krótki sposób mieć.

Izabella Nowotka pisze...

W sumie ja nigdy nie odliczałam składek ubezpieczenia od kosztów uzyskania przychodu. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdza się używanie kalkulatora OC i AC https://cuk.pl/samochod/kalkulator_oc_i_ac jeśli mamy zamiar wybrać sobie nowe ubezpieczenie na nasz pojazd. Ja już z tego rozwiązania korzystam od dawna.