Rzetelnie liczymy dokumenty do księgowania:

księgujemy taniej niż wynika to z cennika

29.4.16

WSA. Koszty uzyskania przychodów: Dokumentowanie zakupu towarów handlowych

WSA. Koszty uzyskania przychodów: Dokumentowanie zakupu towarów handlowych
Z uzasadnienia: Wydatki powinny być udokumentowane dowodami sprawdzalnymi, a więc takimi, które organy podatkowe są w stanie zweryfikować. Nie spełniają tego wymogu zestawienia kwot i rodzaju zakupionego asortymentu, sporządzone przez skarżącą na kartkach, skoro na tej podstawie nawet nie można zidentyfikować sprzedawcy. W tym miejscu należy podkreślić, że to na podatniku, a nie na organie podatkowym, ciąży obowiązek przedstawienia wiarygodnych dowodów na okoliczność poniesienia wydatku kosztowego. Skoro skarżąca nie przedstawiła takich dowodów, to organ nie miał obowiązku ich poszukiwać.

Brak komentarzy: