Odsetki za nieterminową wypłatę wynagrodzeń pracowniczych
Na pracodawcy spoczywa m.in. obowiązek wypłaty pracownikom wynagrodzeń. Wypłaty tej, zgodnie z art. 85 § 1 Kodeksu pracy (dalej: k.p.), dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Dalej przepisy kodeksu stanowią, że wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego. Jeżeli zaś ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym. Wynagrodzenie wypłacane gotówką powinno być postawione do dyspozycji pracownika nie później niż w dniu ustalonym jako dzień wypłaty. Jeśli zaś wynagrodzenie jest przekazywane na rachunek bankowy pracownika, wówczas za dzień dokonania wypłaty uważa się dzień wpływu należności na ten rachunek.
Profesjonalne doradztwo podatkowe. Odpowiedzialność prawna.
Rozwiązywanie skomplikowanych problemów. Korzystnie liczone ceny. Tel. 22 854 07 66
Rzetelnie liczymy dokumenty do księgowania:
księgujemy taniej niż wynika to z cennika
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz